Van KCC via Servicepartner naar Powercentre!

Het KCC van veel overheidsorganisaties ontwikkelt zich momenteel razendsnel. Dat moet ook wel met alle uitdagingen en opgaven die er liggen om burgers en bedrijven optimaal van dienst te kunnen zijn. Maar er is meer aan de hand zo lijkt het.

De teams die we nu nog vaak KCC of Frontoffice noemen bieden steeds meer ondersteuning bij andere teams en afdelingen. De combinatie van interne en externe dienstverlening zien we bijvoorbeeld bij veel gemeenten al terug.

Toch zien wij nog een overtreffende trap in deze ontwikkeling. Sommige KCC’s hebben de power om flexibel en snel in te spelen op allerlei ontwikkelingen van deze tijd (denk aan COVID, Oekraïne crisis, Energiecrisis, personeelstekorten, etc.). Dat geeft ruimte om nog veel meer klantprocessen over te nemen of te ondersteunen.

Hoe kun je ieder KCC of Frontoffice deze Power-rol geven? Welke zaken moet je op orde hebben om dit concept goed in te vullen?

Over dit onderwerp verzorgden Matthijs Wijga en Coen Raijer een interactieve sessie op het KCC Congres op 12 oktober in Arnhem. Het leidde tot inspirerende gesprekken met de aanwezige dienstverleningsprofessionals. Bouwen aan je interne gunfactor bijvoorbeeld!

Wil je een keer 1 op 1 brainstormen over dit concept? Neem dan even contact op voor een afspraak!

PubliContact werkt onder andere voor:

Bezoekadres
Saturnusstraat 60
2516 AH Den Haag

Postadres
Postbus 13377
2501EJ Den Haag

PubliContact is NRTO gecertificeerd

Gemaakt met  door Schot