Onderzoek & Advies

Wat verwachten burgers of cliënten van uw organisatie? Hoe sluit dat aan bij de belangen van politiek en bestuur? Hoe kunt u besparen op dienstverlening? Welke zaken kunt u digitaliseren? Wat is de toekomst van telefonische dienstverlening?

Dit zijn belangrijke vragen die spelen in ons vakgebied. PubliContact heeft alle kennis en ervaring in huis om deze vragen te beantwoorden vanuit de situatie in uw organisatie.

U kunt ons inzetten voor het onderzoeken van de kwaliteit van uw dienstverlening of het ontwikkelen van nieuwe dienstverleningsconcepten. Wij hebben veel ervaring op dit gebied bij gemeenten, provincies en binnen de Rijksoverheid. Die ervaring delen we graag met u, zodat u niet elk wiel zelf hoeft uit te vinden. Neem eens contact met ons op als u met een vraagstuk worstelt rondom KCC of dienstverlening. Wedden dat we u verder kunnen helpen?

In de praktijk

Begeleiden Lancering gemeentelijk KCC
Onze klanten zetten ons in voor het vertalen van strategie en beleid naar de praktijk. Zo hebben we voor verschillende gemeenten projecten gedraaid om de lancering van een KCC van A tot Z te begeleiden. Recent hebben we als mede kwartiermaker opgetreden voor een grote uitvoeringsinstelling die haar klantcontact centraal wilde organiseren.

Onderzoek naar de kwaliteit van dienstverlening
Voor een grote landelijke inspectie hebben we in beeld gebracht wat kwalitatief al goed verliep en waar kansen lagen op verbetering.

Momenteel ondersteunen we de landelijke overheid bij het ontwikkelen van een informatiepunt rondom de introductie van een nieuwe wet in 2018 en begeleiden we de ontwikkeling van een portaal voor burgers rondom internetveiligheid.

Ook worden we regelmatig gevraagd te ondersteunen bij het uitbesteden van klantcontactafdelingen of projecten.