Wij geloven dat de manier waarop mensen naar zichzelf kijken en met elkaar omgaan beslissend is voor de kwaliteit van dienstverlening.  Zelfkennis en een positieve focus zijn voor mens en organisatie de sleutel voor tevreden klanten, gemotiveerde medewerkers en een efficient verloop van zaken.

Onze uitgangspunten:

  • Uitgaan van de kracht van mensen
  • Samen kom je verder
  • Focus op het positieve
  • Simpel is beter dan ingewikkeld
  • Theorie is goed, praktijk is beter

Het PubliContact team

Vacature

Gezocht: collega’s met passie voor dienstverlening

Vacature

PubliContact ondersteunt de overheid op het snijvlak tussen binnen en buiten. Wij werken aan optimale interactie binnen organisaties, tussen het publiek en de organisatie en tussen organisaties onderling.

Tot onze klantenkring mogen we inmiddels meer dan 50 overheidsorganisaties rekenen: rijksoverheid, provincies en gemeenten en uitvoeringsorganisaties.

Omdat we af en toe meer aanvragen krijgen dan we met het huidige team aankunnen zijn we op zoek naar nieuwe collega’s. Kijk hier of je jezelf herkent..

Coen

“Houd het simpel, houd het leuk en focus vooral op de mensen in dienstverlening.”

Coen Raijer

Op een inspirerende losse manier neem ik mensen graag op sleeptouw bij het maken van keuzes en bij het doen in de praktijk. Ik zoek daarbij zoveel mogelijk naar verbinding tussen de behoefte en beleving van de klant, de maatschappelijke trends en ontwikkelingen én de factor mens binnen de organisatie. Met mijn jarenlange ervaring als manager en adviseur in klantcontact en dienstverlening in de publieke sector kan ik putten uit herkenbare praktijkvoorbeelden.

Coen

“Verbinden en samen-werken”

Coen Verhagen

Het ontwikkelen en verbeteren van dienstverlening verloopt vaak niet in een rechte lijn richting het resultaat. Je hebt te maken met een organisatie, landelijke ontwikkelingen, techniek, processen, prestaties maar bovenal met mensen. Zij maken het verschil tussen ‘dienstverlening’ en ‘excellente dienstverlening’, positief beoordeeld door burgers en bedrijven. Het verbinden, uitwerken en uitvoeren van alle facetten binnen de dienstverlening, daar ligt mijn kracht en dat doe ik met veel plezier. Ik help je graag bij het ontwikkelen van jouw dienstverlening.

Lesley

“Succesvolle leiders zijn authentiek, geven duidelijk richting en durven de mensen om hen heen belangrijker te maken dan zichzelf” 

Lesley d’Arnault

Niet oppervlakkig kennis uitwisselen, maar samen tot rijkere inzichten komen, daar gaat het om! In tegenstelling tot de huidige manier van ontwikkelen binnen veel organisaties maakt PubliContact vooral ruimte voor de aanwezige kwaliteiten en passies. Ik ga ervan uit dat het verbinden van kwaliteiten en passies aan de organisatiedoelstellingen in iedere werkomgeving de basis zijn voor verbetering en werkplezier.

Lesley

“Waarom binnen je comfortzone blijven, als daarbuiten veel meer te beleven valt?” 

Imke Kerkhof 

‘Wat je ziet is wat je krijgt’, ‘verbindt mensen aan elkaar’ en ‘neemt geen blad voor de mond’ (ik noem het zelf liever spontaan…). Deze eigenschappen gebruik ik om online communicatie in de publieke sector te verbeteren. Door de jaren heen heb ik tientallen gemeenten en andere overheidsorganisaties mogen helpen bij online vraagstukken.

Je kunt bij mij terecht voor een contentstrategie voor je social media kanalen, het professionaliseren van webcare, het inrichten van een newsroom of het ontwikkelen van omgevingsanalyses. Dat is altijd maatwerk: elk team heeft andere (ontwikkel)behoeften. Samen komen we tot het gewenste resultaat. Met de nadruk op ‘samen’, omdat echte verandering binnenuit moet komen om deze te kunnen borgen. 

Trijnie van Westendorp-Lutjeboer

“Het nieuwe begint pas als je het oude hebt aanvaard”

Trijnie van Westendorp-Lutjeboer

Mijn missie als trainer en coach is je inzicht te geven en je bewust te maken. Om je van daaruit verder te ontwikkelen. Pas als je jezelf beter leert kennen (wie ben ik, wat wil ik en wat kan ik), is het mogelijk om te groeien en bewuste keuzes te maken. Zodat je bewust kunt kiezen voor het werk dat je doet en energie haalt uit wat je doet. Dat maakt jou een blijer mens en mij ook. Want als andere mensen blij zijn, krijg ik daar energie van.

Helène

“Moeilijke dingen makkelijker maken”

Hélène van der Sluijs

Met een achtergrond als adviseur, projectmanager en lijnmanager binnen de (rijks-)overheid en in het bedrijfsleven help ik organisaties om hun ambities op het gebied van dienstverlening waar te maken en om veranderingen door te voeren.
Vaak gaat het over de interactie tussen buiten en binnen en hoe dat doorwerkt in de rest van de organisatie. En de andere kant op: hoe je de organisatie in moet richten om die interactie tussen buiten en binnen optimaal te ondersteunen. Ik hou ze een spiegel voor, denk mee en help de verbeteringen in de praktijk te realiseren met aandacht voor mens en resultaat.

Berry Scholtens

“Je verleden is niet je potentieel. Op elk moment kun je kiezen om de toekomst te bevrijden”

Berry Scholtens

Ik kom graag in verbinding met mensen en help ze (on)bewuste situaties onder woorden te brengen. Het moment waarop iemand dat dan leert begrijpen/accepteren nu het onder woorden is, bezorgt me telkens weer kippenvel.

Monique

“Organisaties die zich echt onderscheiden, verwelkomen allereerst hun medewerkers” 

Monique Weijling  

“Dienstverlening naar een niveau brengen dat écht van deze tijd is, dat is waar ik warm voor loop.”
Bij het opstellen van een dienstverleningsconcept, het (her)inrichten van een KCC en ieder ander project binnen de dienstverlening, vind ik het belangrijk daarbij oog te houden voor de medewerkers.

Door te zorgen voor een prettige sfeer, een goed samenwerkingsklimaat en kansen tot zelfontplooiing, gaan medewerkers met een glimlach naar hun werk en zetten ze nét dat stapje extra voor de klant. Ik noem dit klanthousiasmeren.
Daar maak ik me hard voor en zo bereikt het project een positief resultaat en een tevreden klant.

Pascal

“Door te ervaren en te oefenen alsof het de praktijk is komen we samen tot nieuwe inzichten en praktische tips. Vanuit een ontspannen sfeer waarin we ook veel plezier maken!  

Pascal van den Berg

Pascal heeft veel ervaring als trainingsacteur en co-trainer binnen de overheid. Ze kent de context van contactcenters en klantcontact binnen de publieke sector als geen ander en kan verschillende zeer herkenbare klanttypen levensecht neerzetten. Als trainingsacteur maakt ze op een prettige manier verbinding waardoor snel een veilige en vertrouwde werksfeer ontstaat. Cursisten durven en doen hierdoor meer waardoor het leerrendement enorm vergroot wordt.

Reacties van deelnemers:

” Ik heb altijd een hekel aan rollenspellen, maar vond het nu gewoon leuk en leerzaam om te doen.”

“Ik voelde me op mijn gemak. De trainers vertelden niet alleen wat er beter kon, maar ook waar ik al sterk in ben.”

Niels

“Als je het waarom maar snapt”

Niels Venniker

Klantcontact en dienstverlening zijn de rode draden door mijn professionele bestaan. Ik geloof dat het gaat om het meenemen van de mensen in het waarom. Snapt iemand het waarom dan is de bereidheid om mee te denken en werken al snel aanwezig.

Als manager van zowel klant contactcenters als van Backoffices heb ik geleerd dat het klantcontact niet ophoudt bij het contact. De mensen aan de achterkant, alhoewel ondersteunend, zijn net zo belangrijk. Ik denk en help graag mee bij het opzetten en/of verbeteren van uw dienstverlening.

Niels is inzetbaar als operationeel manager, veranderingsmanager en analist.

Annemieke

“Doe wat zin heeft!”

Annemieke Mars

In mijn rol van trainer/coach zie ik mezelf als een wegwijzer. Ik verhelder, leg verbanden, maak complexe situaties eenvoudiger en bied mensen handvatten om hun talenten te ontwikkelen en in hun kracht te staan. Het maakt me blij als mensen op een zinnige manier met zinvol werk bezig zijn en daarmee positief bijdragen aan zichzelf, het team, de organisatie en de klant.

Carolien

“Mensen zijn tot veel meer in staat dan ze denken!”

Carolien Huffels

Ik ben een vlot en toegankelijk persoon, en wek vertrouwen door aandachtig te luisteren, niet te oordelen, verbinding te maken en structuur te bieden. Als coach en trainer weet ik mensen in beweging te krijgen door echt te luisteren, dóór te vragen, te confronteren, nieuw perspectief te onderzoeken en eigen oplossingen te laten vinden. Hierdoor ontstaat focus en energie om te ontwikkelen en te veranderen.

Andre Beniers PubliContact

“Verandering is de enige constante”

Andre Beniers

Met welke ontwikkelingen en veranderingen hebben we te maken? Hoe vertalen we die naar dienstverleningsvraagstukken binnen de publieke sector? Hoe kunnen wij onze kennis en ervaring laten bijdragen aan oplossingen voor onze opdrachtgevers? Met deze vragen houd ik mij als accountmanager bezig binnen PubliContact.

Als verbindende schakel tussen aan de ene kant de opdrachtgever en aan de andere kant één van onze specialisten zorg ik ervoor dat de juiste persoon binnen uw organisatie aan de slag gaat. Ik doe dat door écht te luisteren, te prikkelen, mee te denken, inzicht te verstrekken en te adviseren. Zo probeer ik een zinvolle bijdrage te leveren aan een dienstverlenende overheid.

Visie en uitgangspunten

Waar wij in geloven
Ontwikkel uw dienstverlening stap voor stap, met reële ambitie en op een leuke manier. Samen. Mensen bepalen de kwaliteit van dienstverlening.

Vanuit onze visie op dienstverlening zijn er vijf kenmerken voor succes in dienstverlening:

  1. Een duidelijke visie gebaseerd op de belevingswereld van klanten en medewerkers
  2. Een organisatie met de juiste mensen op de juiste plaats
  3. Zelfreflectie binnen de organisatie en bij het individu
  4. Focus op kwaliteit: werken aan vakmanschap
  5. Samenwerken met anderen

We vertellen u er graag meer over in een persoonlijk gesprek!


Werkwijze

Profiteer van onze ervaring
Om ingewikkelde dingen eenvoudig te maken, moet je de materie zelf tot in de puntjes beheersen en de theorie kunnen relateren aan de praktijk. De mensen van PubliContact hebben een groot aantal methodieken en theorieën in huis waar ze tijdens hun werk gebruik van kunnen maken. Zij combineren de theorie met ervaringen die zij opgedaan hebben in de praktijk bij de hele overheid: Rijk, Provincies en Gemeenten



Wij laten ons graag inspireren door:

  • NLP
  • Appreciative Inquiry
  • Oplossingsgericht sturen
  • Theory of Constraints
  • Theory U
  • COPC
  • INK model


We hebben diepgaande kennis opgebouwd van:

  • Antwoord@
  • NUP
  • Ambtenaar 2.0