Wij geloven dat de manier waarop mensen naar zichzelf kijken en met elkaar omgaan beslissend is voor de kwaliteit van dienstverlening.  Zelfkennis en een positieve focus zijn voor mens en organisatie de sleutel voor tevreden klanten, gemotiveerde medewerkers en een efficient verloop van zaken.

Onze uitgangspunten:

  • Uitgaan van de kracht van mensen
  • Samen kom je verder
  • Focus op het positieve
  • Simpel is beter dan ingewikkeld
  • Theorie is goed, praktijk is beter

Het PubliContact team

Vacature

Gezocht: collega’s met passie voor dienstverlening

Vacature

PubliContact ondersteunt de overheid op het snijvlak tussen binnen en buiten. Wij werken aan optimale interactie binnen organisaties, tussen het publiek en de organisatie en tussen organisaties onderling.

Tot onze klantenkring mogen we inmiddels meer dan 50 overheidsorganisaties rekenen: rijksoverheid, provincies en gemeenten en uitvoeringsorganisaties.

Omdat we af en toe meer aanvragen krijgen dan we met het huidige team aankunnen zijn we op zoek naar nieuwe collega’s. Kijk hier of je jezelf herkent..

Coen

“Houd het simpel, houd het leuk en focus vooral op de mensen in dienstverlening.”

Coen Raijer

Op een inspirerende losse manier neem ik mensen graag op sleeptouw bij het maken van keuzes en bij het doen in de praktijk. Ik zoek daarbij zoveel mogelijk naar verbinding tussen de behoefte en beleving van de klant, de maatschappelijke trends en ontwikkelingen én de factor mens binnen de organisatie. Met mijn jarenlange ervaring als manager en adviseur in klantcontact en dienstverlening in de publieke sector kan ik putten uit herkenbare praktijkvoorbeelden.

Coen

“Verbinden en samen-werken”

Coen Verhagen

Het ontwikkelen en verbeteren van dienstverlening verloopt vaak niet in een rechte lijn richting het resultaat. Je hebt te maken met een organisatie, landelijke ontwikkelingen, techniek, processen, prestaties maar bovenal met mensen. Zij maken het verschil tussen ‘dienstverlening’ en ‘excellente dienstverlening’, positief beoordeeld door burgers en bedrijven. Het verbinden, uitwerken en uitvoeren van alle facetten binnen de dienstverlening, daar ligt mijn kracht en dat doe ik met veel plezier. Ik help je graag bij het ontwikkelen van jouw dienstverlening.

Lesley

“Succesvolle leiders zijn authentiek, geven duidelijk richting en durven de mensen om hen heen belangrijker te maken dan zichzelf” 

Lesley d’Arnault

Niet oppervlakkig kennis uitwisselen, maar samen tot rijkere inzichten komen, daar gaat het om! In tegenstelling tot de huidige manier van ontwikkelen binnen veel organisaties maakt PubliContact vooral ruimte voor de aanwezige kwaliteiten en passies. Ik ga ervan uit dat het verbinden van kwaliteiten en passies aan de organisatiedoelstellingen in iedere werkomgeving de basis zijn voor verbetering en werkplezier.

Trijnie van Westendorp-Lutjeboer

“Het nieuwe begint pas als je het oude hebt aanvaard”

Trijnie van Westendorp-Lutjeboer

Mijn missie als trainer en coach is je inzicht te geven en je bewust te maken. Om je van daaruit verder te ontwikkelen. Pas als je jezelf beter leert kennen (wie ben ik, wat wil ik en wat kan ik), is het mogelijk om te groeien en bewuste keuzes te maken. Zodat je bewust kunt kiezen voor het werk dat je doet en energie haalt uit wat je doet. Dat maakt jou een blijer mens en mij ook. Want als andere mensen blij zijn, krijg ik daar energie van.

Helène

“Moeilijke dingen makkelijker maken”

Hélène van der Sluijs

Met een achtergrond als adviseur, projectmanager en lijnmanager binnen de (rijks-)overheid en in het bedrijfsleven help ik organisaties om hun ambities op het gebied van dienstverlening waar te maken en om veranderingen door te voeren.
Vaak gaat het over de interactie tussen buiten en binnen en hoe dat doorwerkt in de rest van de organisatie. En de andere kant op: hoe je de organisatie in moet richten om die interactie tussen buiten en binnen optimaal te ondersteunen. Ik hou ze een spiegel voor, denk mee en help de verbeteringen in de praktijk te realiseren met aandacht voor mens en resultaat.

Berry Scholtens

“Je verleden is niet je potentieel. Op elk moment kun je kiezen om de toekomst te bevrijden”

Berry Scholtens

Ik kom graag in verbinding met mensen en help ze (on)bewuste situaties onder woorden te brengen. Het moment waarop iemand dat dan leert begrijpen/accepteren nu het onder woorden is, bezorgt me telkens weer kippenvel.

Pascal

“Werken vanuit veiligheid en vertrouwen”

Pascal van den Berg

Door te ervaren, kun je tot inzichten komen en nog ongekende gebieden in jezelf ontdekken. Als trainingsacteur bied ik graag een veilige omgeving waarin jij naar hartenlust kunt oefenen met nieuw opgedane vaardigheden. Zodat deze beter zullen beklijven.

Niels

“Als je het waarom maar snapt”

Niels Venniker

Klantcontact en dienstverlening zijn de rode draden door mijn professionele bestaan. Ik geloof dat het gaat om het meenemen van de mensen in het waarom. Snapt iemand het waarom dan is de bereidheid om mee te denken en werken al snel aanwezig.

Als manager van zowel klant contactcenters als van Backoffices heb ik geleerd dat het klantcontact niet ophoudt bij het contact. De mensen aan de achterkant, alhoewel ondersteunend, zijn net zo belangrijk. Ik denk en help graag mee bij het opzetten en/of verbeteren van uw dienstverlening.

Niels is inzetbaar als operationeel manager, veranderingsmanager en analist.

Litty

“Elke reis begint met de eerste stap”

Litty van der Wal

Ik werk graag met het talent van mensen. Het leuke is dat we allemaal over talent beschikken. De ontwikkeling gaat over verbinding maken met datgene wat van nature al aanwezig is. Dit blijkt telkens weer een grote bron van inspiratie, motivatie en plezier zowel voor deelnemers als voor mijzelf.

Carolien

“Mensen zijn tot veel meer in staat dan ze denken!”

Carolien Huffels

Ik ben een vlot en toegankelijk persoon, en wek vertrouwen door aandachtig te luisteren, niet te oordelen, verbinding te maken en structuur te bieden. Als coach en trainer weet ik mensen in beweging te krijgen door echt te luisteren, dóór te vragen, te confronteren, nieuw perspectief te onderzoeken en eigen oplossingen te laten vinden. Hierdoor ontstaat focus en energie om te ontwikkelen en te veranderen.

Frans Kuiper

“Communicatie begint bij een gemeenschappelijk beeld”

Frans Kuiper

Ik ben een enthousiaste en open persoon met een holistische kijk op de wereld.

Voor verschillende overheden heb ik als projectmanager meegebouwd aan KCC’s en projecten binnen het sociaal domein. Naast deze inhoudelijke bagage beschik ik over onderzoeksvaardigheden en breng ik dilemma ’s en uitdagingen bij organisaties sprekend in beeld. Het feit dat ik professioneel cameraman en regisseur ben helpt mij daar bij. Een film werkt als katalysator: sneller, efficiënter en zonder schadelijke uitstoot. Als manager en als filmer ben ik altijd op zoek naar de echtheid en puurheid van mensen om dat als kracht in te zetten voor de goede zaak.

Visie en uitgangspunten

Waar wij in geloven
Ontwikkel uw dienstverlening stap voor stap, met reële ambitie en op een leuke manier. Samen. Mensen bepalen de kwaliteit van dienstverlening.

Vanuit onze visie op dienstverlening zijn er vijf kenmerken voor succes in dienstverlening:

  1. Een duidelijke visie gebaseerd op de belevingswereld van klanten en medewerkers
  2. Een organisatie met de juiste mensen op de juiste plaats
  3. Zelfreflectie binnen de organisatie en bij het individu
  4. Focus op kwaliteit: werken aan vakmanschap
  5. Samenwerken met anderen

We vertellen u er graag meer over in een persoonlijk gesprek!


Werkwijze

Profiteer van onze ervaring
Om ingewikkelde dingen eenvoudig te maken, moet je de materie zelf tot in de puntjes beheersen en de theorie kunnen relateren aan de praktijk. De mensen van PubliContact hebben een groot aantal methodieken en theorieën in huis waar ze tijdens hun werk gebruik van kunnen maken. Zij combineren de theorie met ervaringen die zij opgedaan hebben in de praktijk bij de hele overheid: Rijk, Provincies en Gemeenten



Wij laten ons graag inspireren door:

  • NLP
  • Appreciative Inquiry
  • Oplossingsgericht sturen
  • Theory of Constraints
  • Theory U
  • COPC
  • INK model


We hebben diepgaande kennis opgebouwd van:

  • Antwoord@
  • NUP
  • Ambtenaar 2.0